Book rundvisning

FOR Forældre

KÆRE FORÆLDRE TIL NUVÆRENDE ELLER KOMMENDE ELEVER

Her finder du information om en række emner, vi erfaringsmæssig ved, at du som ny eller kommende forældre en til elev hos os, er særligt interesseret i.

Lectio er vores studieadministrative system, hvor lærere og elever skal holde sig orienterede. Her kan eleverne se alt skolerelateret så som studieplaner, lektier, beskeder, skema m.v.

Vi inviterer løbende til forældremøder.

Vi er en skole med plads til alle, der er studieegnede og studieaktive.

Vi har fastsat vore studie- og ordensregler således, at vi på den bedste måde kan sikre og fremme din studieaktivitet, i et miljø der giver bedst mulige vilkår for læring og udvikling.

Vi sørger som skole for at informere dig om vore studie- og ordensregler, herunder om konsekvenser hvis disse ikke overholdes, men forventer samtidig, at du som elev selv holder dig orienteret om skolens regler.

Læs vores studie- og ordensregler her.

Studievejledningen og ledelsen gennemgår løbende fravær for alle elever.

Der arrangeres studieture på vores forskellige uddannelser.

Der arrangeres fælles studieture for alle procesoperatører og lager- og transportelever, hvor man får mulighed for at besøge forskellige virksomheder inden for proces, byggeri og lager- og transport i udlandet.

K10 rejsedestinationerne varierer. Nogle gange går turen til udlandet andre gange rejser vi i Danmark. Rejsen for K10 foregår i begyndelsen af efteråret

Gymnasieklasserne rejser på forskellige tidspunkter, hvor det giver mening i deres uddannelser, så de kan få det optimale faglige indhold ud af turen. Alle rejserne går typisk til et europæisk land, hvor to af klassens lærere sammen med eleverne er nået til enighed om en destination. Der bliver lagt et program for faglige aktiviteter i de fag, klassen har de to lærere til samt andre fag, hvis klassens undervisere finder dette relevant. Studieturene omfatter et fagligt og kulturelt program af cirka 5 dages varighed.

Elever er ikke forpligtede til at deltage i studieture. Hvis en elev ikke deltager, tilbyder skolen et alternativ til dette.

Vi inviterer alle nye elever, der skal starte på en af vores uddannelser til en aften med information om uddannelsen og uddannelsesstedet. Her er I som forældre også velkomne. Til informationsaften kan I høre mere om hverdagen på skolen, få rundvisning, stille spørgsmål og høre om opstart, faglighed, trivsel, fravær, studierejser, karrierevalg og meget mere.

I vil modtage en invitation til dette arrangement i e-Boks. Vi glæder os til at ser jer.

Optagelse og adgangskrav varierer for de enkelte uddannelser. Man kan læse mere under hver uddannelse. Man er også altid velkommen til at kontakte vores studievejledning.

HVOR KAN JEG ANSØGE?

Vi har samlet alt det, du skal vide om ansøgning og optag her

ET FÆLLESSKAB MED PLADS TIL DIG

HAR DU BRUG FOR HJÆLP VIDERE I DINE OVERVEJELSER?

HAR FÅET

NYE VENNER

PÅ SKOLEN

LYTTER
TIL

TOPGUNN

VIL LÆSE

VIDERE PÅ

UNIVERSITET

HAR ET
FRITIDSJOB

EFTER SKOLE

VI HJÆLPER DIG MED SPØRGSMÅL

I studievejledningen får du hjælp til optagelse, valg af studie/studieretning og støttemuligheder.

Michael Gransøe
Studievejleder
EUD/EUX Teknisk og Proces og AMU
mig@neg.dk

Kamilla Schmidt Riise
Studievejleder
EUD/EUX Business, 10. klasse, HHX og HTX
kaje@neg.dk

New Client Special Offer

20% Off

Aenean leo ligulaconsequat vitae, eleifend acer neque sed ipsum. Nam quam nunc, blandit vel, tempus.